Do YOU want to fly??

En solig morgon sitter Robban och Anso pa New Family Restaurant och ater en utsokt Banana Porrige nar Bernhard Bechter, nyfunnen van och paragliding-instruktor, kommer och satter sig. It goes something like this...

Bernhard: "Do you guys want to fly?"
Robban: "No, I'm too scared..."
Anso: "No, I'm too poor..."
Bernhard: "But what if it's for free?"

Robban och Anso tittar pa varandra, det glittrar forvantansfullt i ogonen..

Bernhard: "I have no flights scheduled so I can take one of you tandem flying for free"

Robban och Anso tittar pa varandra, det glanser kompetativt i ogonen.. VEM ska fa flyga!? Anso ar en perfekt gentlekvinna och anser att Robban ar i enormt behov av en adrenalinkick! Robban ar en perfekt gentleman och foreslar lottning men Anso insisterar och Bernhard tar med sig en hypad Robban upp till Sarangkot och sa har gar det da...







Froken Ann Sofie finns pa plats nar en adrenalinpumpad Robban dimper ner fran himlen pa ze Landing Zone, det ar en frojd att se! Avundsjuka blandas med sympatisk gladje, detta ar dock faktum - kosta vad det kosta vill men Anso ska upp i luften ocksa!

Anso: "Var det roligt?"
Robban: "WEEEEEEEEEEEE! WOOOOHOOOOOOOOOOOOO! YEAAAAAAAAH!"

"Som tur ar" sa fortsatter lag-sasongen for Bernhard och efter lunch kommer domen...

Bernhard: "Sofie, it's your turn now"
Anso: "Come fly with me, come fly let's fly away..."

Och det gar ungefar sa har...








Kan man ha mera tur!? Har har vi suttit i Pokhara och blickat upp mot himlen dar paragliders och ornar flyga sida vid sida... Avundsjukt har vi traffat folk som flygit tandem, tagit lektioner och flygit sjalva, gjort 'para-hawking' (ta med sig en tam hok upp i luften som visar var vindarna ar som tar en hogre) och aven fast vi ibland varit nara att ta oss ett flyg sa har ekonomin tagit over och vi har insett att det inte ar varan tur den har gangen ... MEN DET VAR DET! Weeeeee, tur med stort T. Bernhard kan numera titulera sig Saint Bernhard for sin kindness att skanka oss denna upplevelse.

Men! Det var faktiskt inte sa dramatiskt som jag hade forvantat mig... Det pirrade inte ens i magen! Varfor pirrar det aldrig i magen pa mig!? Kan NAGON komma fram till vilken karusell jag ska aka for att det ska pirra!? Jag tror att jag nog anda var menad att aka till rymden.. I en rymdraket skulle det sakert pirra!




Nu are matdags!! Vi haller pa att frysa ihjal har inne pa internetcafeet, husen har nagon slags baklanges-isolering typ.. Alltid 'frostbite' inomhus medan solen gazzar ute. Sa nu gar vi ut. Nu... Inte nu.. Men nu! NU!

SMAKLIG VEGETARISK MALTID!

 


Kommentarer
Postat av: pellen

Åååh va roligt!! Men fallskärm då? du får prova det!



Puss

2010-01-20 @ 10:47:27
Postat av: Elin

Men du! Fan vad avis jag blir alltså! Flyga och helt gratis oxå..



2010-01-20 @ 12:55:55
Postat av: Malin

Coolt!! :D

2010-01-20 @ 16:12:53
URL: http://dagdromma.blogspot.com
Postat av: Ma

Jag vet vad du ska göra för att det ska pirra.

Du kommer väl ihåg när du åkte snöskoter med mig...ha ha

2010-01-21 @ 12:25:00
Postat av: Camilla

Galna människor! Hur vågar ni??? Det såg superhärligt ut i alla fall, men jag skulle aldrig våga. Modigt! :)

2010-01-21 @ 14:37:55
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: emma ö

AH! Jag håller med camilla, hur vågar ni?? Jag vill ju inte vara den som sätter käppar i äventyrshjulet (inte för att ni skulle lyssna) men det är TUR att ni berättar sånt här efteråt! Jag blev alldeles kallsvettig när jag läste på facebook att ni ens var vän med en paraglidinginstruktör!! Tänkte sätta ner foten så att säga. Känns till och med säkrare med wikan i bankok :) Detoxar du fortfarande? Eller har du helt och hållet anammat den rena vegetariska och alkoholfria dieten?? Puss och stor saknad!!

2010-01-22 @ 19:44:58
Postat av: Hanna

Shit vad häftigt, även om nu inte pirret infann sig så har du ändå gjort det som många andra bara drömmer om! MIss u darling

2010-01-24 @ 14:04:17
URL: http://nordkvinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0