Thailand

Destination: Bangkok; inlagg utspelar sig 1 februari + ett par dagar...

Robban mar ungefar sm en golvmopp; anvand over ett helt sjukhus varefter icke propert tvagad av ansvariga pa golvmoppstvatteriet.

Vi forsoker checka in pa forsta, basta, dyra D&D mitt pa massivt stressiga Khaosan Road, endast for att Robban gar dubbelvikt och jag saknar muskelmassa for att bara alla vaskorna i jakt pa ett mysigt, billigt krypinn pa en bakgata som fortfarande endast existerar i vara fantasier...

D&D: Endast delux-rum tillgangliga 1450 baht = 1000 baht for mycket. Plotsligt, som ur en saga, uppenbarar sig Wikan! Han lagger till den saknade muskelmassan och styr oss mot en mysig(?), billig(?) bakgata till ett krypinn dar vi dumpar oss sjalva for natten. Visst var det billigt och visst hade det kunnat vara mysigt ... om det inte varit pa fjarde vaningen och om AC:n hade fungerat propert! En extrem chock om man kommer direkt fran Nepal dar man helst spenderade natten i sin yakullsjacka for att forhindra frostskador...

Nasta dag ar det raka vagen tillbaka till D&D och avlosa Wikans f.d. room mates i delux-rummet! Vi snurrar runt nagra dagar med Ice Coffee och anti-shopping eftersom forsaljarna pa Khaosan Road tydligen blivit liiite for dyra och stroppiga for sitt (om inte annat MITT) eget basta - "Overpris" ar ett ord som inte klingar rent i mina vaxfyllda oron :(


Pa tal om vax... En liten situation har uppstatt i mitt ora och det kan beskrivas som lock, tysthet, invalid horsel. Det uppkom under en duschning da jag forsokte mig pa att tvatta lite.. Som man tydligen inte ska :/ Vi har forsokt oss pa ett par huskurer sa som koksaltlosning for upplosning av propp, tand cigarett intryckt i orat for att suga ut djavulskapet men proppen verkar sitta dar den sitter...

Vi trottnar ganska snabbt pa storstadslivet, vinkar adjo till Wikan och tar bussen till vart destinerade andamal: Koh Chang!

Spannande fotsattning foljer...

Kommentarer
Postat av: Ma

Jag förstår precis hur han mådde......som du vet har jag ett förflutet i golvmoppsbranchen.



Väntar på den spännande fortsättningen.......

2010-02-23 @ 18:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0