Pestens Tid - En mindre smickrande tid

Vi faller alla offer... En efter en... Ingen kommer undan... Bakteriefloran slas i spillror och vi faller handlost mot toaletten. I den optimistiska varld vi lever ar vi lyckligt lottade; alla vill vara magsjuk fore hellre an under trekken!! Fran ett speckat dagsschema av Dal Bhat har gruppens invanare mer och mer overgatt till den milda och lattsmalta Banana Pancake, vem bryr sig att vi ater fran Dessert-meny varje dag?

Pannkaksincident: Forste man pa knana - Ms AnnSofie... Efter en natt av plagor och frossa (som ocksa ar en plaga) slapar man sig till restaurangen for att sakta men sakert fa i sig en ynka pannkaka. Sjalvklart blir man sist serverad i flocken..

Nar Apple Pancake antligen uppdagar sig ar forsta tanken: Var ar applena? Vi holl alla med om att denna tunna, harda, stenhalls-bakade pannkaka inte var mycket att hurra for. Torrt och elandigt sockrade jag fanskapet och tuggade i mig for att overleva... Efter halvt slukad pannkaka kommer servitrisen med annu en tallrik, innehallandes: Tva fylliga, frasha pannkakor med inbakade appelbitar . . . Vad jag har kanprat pa? Jo, Sofias brod.



Enough about the @#$%& pancakes!!

Forutom att falla offer for bakterier sa har vi hyrt motorcyklar och farit pa tur till Sarangkhot, uppe pa ett berg med ypperlig utsikt over Himalayas snofyllda toppar. Sjalvklart var det molnigt och ofullkomligt, men fortfarande en ytterst behaglig syn.

This is a man's world... This is a man's world.. Har det visat sig nar det kommer till motorer och 2 hjul, for har i flocken sa har kvinnfolket inget i forarsatet pa motorcyklarna att gora. Det ar hanarna bestamt overrens om. Tydligen ska man ha nagon slags vana och intresse for att fa styra 'the beast'... Lika bra sager jag, men jag kan da pasta att jag inte kanner mig speciellt sakrare dar bakom nar Y-kromosomerna fattar styret, an om foraren ifraga hade innehavat tva brost.

Igar red vi vara fullblods-hojar ut pa ode-bygden pa nagot som har kallas "vag" och som jag sjalv hellre beskriver som sten, grus, grop och ONT  I RUMPAN. Om vibrations-traning fungerar som de sager sa borde jag vid det har laget ha skaffat mig en riktigt fast och fin liten stjart!



Om ni inte visste det sa har vi akt tillbaka i tiden. Nepal ar en annan tidszon som far besok fran framtiden - fran oss. Vi har ett favorit-frukost-stalle som ligger en vaning upp, dar har man utsikt over bergen, Pokhara Lake och over nepaleser, deras hus och deras akrar. Dar kan man sitta i evigheter och bara titta pa nar hela familjer, farfar som smabarn, ar ute och slar ho, piskar det mot backen sa saden ramlar ur. Barnen turas om att piska pa vattenbufflarna som gar runt en pinne och trampar hoet platt... Mormor gor knaboj efter knaboj nar hon river upp graset och lagger det i korgen pa ryggen, som hon bar upp med en rem over huvudet.

Det ar en hel vetenskap! Mojligtvis kommer jag doktorerar i amnet under resans gang...



Nu ska jag hem och se om Robban fallit tillbaka i gammalt monster (inte den dar kusliga sorten i garderoben) och dackat pa toan igen. Far kopa en skal ris till min lilla ynkling, ryktet sager att det suger upp dumheterna i magen. Sjalv ska jag kopa mig en "Lassi", ej som hunden. Det ar en losare slag av milkshake, ett annat rykte sager att man ska inhamta kulturens mjolkbakterier for att fa bukt pa pestens tid!



BILDBESVAR:

Med besvikelse meddelas att jag suttit som en dare och forsokt ladda upp bilder.
Av nagon anledning, som mojligen kan kallas "in the middle of nowhere",
sa gar det inte speciellt fort. Fler forsok kommer goras, mojligen pa en "less busy" tidsplats. So long folks...





Kommentarer
Postat av: Therese

Hoppas nin överlever pestens tid. Där kan man tydligen prata om tanter med krut i. Själv rycker jag inte en rova men min rygg pallar inte ändå =P

2009-11-13 @ 10:18:16
URL: http://theresejanssons.blogg.se/
Postat av: Heléne

Fredagen den 13:e passerade...var är Jason?



1 december uppgraderas version 5,1m2 till 23m2 :D WoooHooO!! East to South!



=P



2009-11-14 @ 01:45:12
Postat av: M

Fast stjärt har man inte mycket nytta av om inte skallen sitter intakt på plats....det är väl lika bra man inte vet hur det var med hjälmar!???

2009-11-14 @ 13:33:44
Postat av: Blogg Master

VI HADE HJALMAR =)Hade inte satt mig pa utan.

2009-11-16 @ 10:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0