Yoga

Angaende Yoga:

Det blev som sagt en kortvarit vecka pa Yoga Point. Vi flyttar upp pa morgonkvisten for att direkt folja var nye guru i ett yogapass, och aven om vi sag allt for manga likheter med ett Friskis & Svettis gympapass, och trots yogamannens lite val uppsnosiga och nedlatande attityd sa bestammer vi oss for att ta oss genom veckan och se vad vi i slutandan tycker om denne mustachmans metoder...



Sa ar yogapasset over och vi flasar oss vidare ett tiotal meter upp for bergt till boplatsen, VILKEN utsikt! Helt fantastiskt fridfullt dar uppe och sangen paminner om en valdigt tjock frigolitplatta, pa ett bra satt. Sa ar det dags for ett toalettbesok; jag reser mig upp och tar mig mot badrummet, slanger en liten orolig blick runt vaggar, tak och golv.. Det verkar vara fritt fram... Jag faller ner satet oc... AAAAAAHHHH @#$%^ #$%@& *&@#!! @#&*%

*&@#%^&*@%^$ .... @#%$#@*&^% .... @#$*%^& ......... &&&^%^#%#%%#

Vid det har laget ar jag ute ur badrummet, hopkurad pa sangen i en liten, liten, liten boll med snyftningarna i halsen och ett hok-oga mot badrumsdorren. Den stora, svarta, ludna kroppen kravlade sig snabbt ivag pa atta lurviga ben nar jag fallde ner sitsen. Nere pa golvet, gomd bakom en hink, hittar Robban "det" och ger konfirmation om storlek och forfarlighet... "Ah, stackaren ar skitradd..", sager han och det svider i hjartat pa mig vid tanken att krabaten lider 10 ggr mer an mig! Sedan springer "det" och gommer sig en en spricka never to be seen agan...



I samma ogonblick som jag motte bestens blick visste jag att det var kort. Finito. Over and out. No more feeling good about the view.. Mojligheten att slappna av var som bortblast och diskussionen startar om att flytta ner till civilisationen och fortsatta komma pa alla lektioner (vilket skulle ge massiva benmuskler fran allt spring upp och ner dagarna i anda) eller byta till ett annat yogastalle som kanns batter och dar lararen inte ar sa full i fan av sig sjalv...

Vi giar for att tala med var forlorade guru ... han mediterar, vi far vanta ... Fardig, sa tar han emot oss iford ett vitt lakan om hofterna. Vi berattar om spindelincidenten och om att ett nytt stalle kommer att finnas for att kunna agera pa plats. Da kommer surlappen fram pa gurun och han holler ett tal som vi inte riktigt hinner med att tyda sa bra men det later som att spindelfobi inte ar nagot han kan relatera till, tydligen vet vi inte vad vi soker om vi lat en sadan sak rubba var vag.

Har efter har vi inte langre ett plagat samvete for varan snabbt forkortade visit hos mannen i mustach. Han ar nu for oss ett minne blott, never to be thought of again...


Angaende ny yoga
:

Sadhana Yoga Center

Andra Advent startar vi istallet 21 dagars yoga pa Sadhana Yoga Center (Thomas, tror du att dom har med 'tra-valen' att gora?). Detta stallet verkar tipp-topp prima! Schema fran 5:45 - 20:00 eight days a week, med meditation, yoga, organic veg. food, promenad, herbal tea etc. Sa nu laddar vi for att lamna omvarden for ett tag och finna verkligheten i evigheten, detta stalle ligger t.o.m mer avlagset an det forra... 2,5 km langs sjon och sen ar man framme ... vid den ytterst lilla stigen som man inte hittar om man inte vet om den, uppfor, uppfor, uppfor genom kardborrar och vaxter upp till den fargglada resorten. Wish us good luck!

Se sa vi trivs!



Nu ska vi ata LUNCH innan jag faller rakt ut pa marken i extrem svalt, sedan ska vi aka till RIKTIGA Pokhara City for att inhandla mer "normala" klader istallet for de allt for 'clown-lika' kladerna har pa turist-straket...

- = So long and be well = -


Kommentarer
Postat av: Sandra

UUUAA! Spindlar kan få vem som helst att ta sitt pick och pack! Tänk vad vi hittade många spindlar i huset när vi nyss flyttat in?! Hade lust att flytta igen då!! Haha!



PÖSS!

2009-12-05 @ 10:09:10
URL: http://zkygirl.blogg.se/
Postat av: Ma

Åhhhh....va LÄSKIGT!!!!

Vore det inte säkrast att leta ett yogaställe högt högt upp på berget där kölden kramat livet ur dom där vidriga (jaaa!!!!!!....0-1 södertälje-Brynäs)anskrämliga GROTESKA vedervärdiga....."sakerna". Har du inte sett den Bengaliska JÄTTEkatten än??Kram Ma

2009-12-05 @ 16:27:37
Postat av: Malin

Äsch, julbord får du ju äta i alla år sen! :P

Men jag lider med dig som måste tampas med håriga monster i badrummet. Tack och lov är våra inte lika stora som dina.....!

Pusspuss!

2009-12-07 @ 10:02:09
URL: http://dagdromma.blogspot.com
Postat av: camilla

hej på er fina vänner! sorry att jag e en katastrof på att skiva (jag hinner inte med alla bloggar! du.. annna.. malin..sandra... blondinbellas...) hur som helst så LÄSER jag åtminstonde den hela tiden och e med er i tanken om möjlig oftare. ta hand om varann och tro mig,julbordet e inte alls lika kul som man minns,det var bättre förr. jag var på julbord på PLAZA HOTELL häromdagen och tänkte att på plaza får man säkert obegränsat med köttbullar men nej då.. vi fick trerätters... bah... förra helgen var det dax för ett "klassiskt julbord" med jobbet. döm om min hungrande förvåning när vi fick tapas och vin... anyway... saknar er bägge! puss

2009-12-08 @ 03:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0